fredag

Energidrikke ødelægger tænderne

Fødevarestyrelsen har givet tilladelse til,at energidrikke må sælges i 50 cl flasker og det bekymrer danske tandlæger.Hidtil har energidrikke kun kunne købes i mindre pakninger.

Energidrikke er ifølge tandlægerne propfyldt med syre og sukker.Det ødelægger tænderne


Fremover vil der være skruelåg på flaskerne og så vil forbrugerne indtage drikken over lang tid og det er meget mere skadeligt end kort påvirkning.


Fødevarestyrelsen begrunder tilladelsen med,at det ikke er bevist,at større kvanta fører til øget forbrug.


En liter energidrik indeholder lige så meget sukker som 28 sukkerknalder.

Kilde : Helse.dk

Spise med Mormor

2 kommentarer:

  1. Hej

    Det er mig en glæde at kunne tildele dig en blog award. Jeg håber, du http://gammeldawsmad.blogspot.com/p/liebster-blog-award.htmlil tage imod den.

    Du kan læse mere om blog awarden på

    http://gammeldawsmad.blogspot.com/p/liebster-blog-award.html

    Venlig hilsen

    Hanne Eeg

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, tak skal du have.Jeg vil senere i dag sætte mig ind i blog award og ordne det fornødne.Er der noget,jeg er i tvivl om,kontakter jeg dig.

      M.v.h.
      Grete

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.