lørdag

SAMME VARER TIL FORSKELLIGE PRISER

Hvorfor mon supermarkederne sælger den samme vare i forskellig indpakning og til forskellige priser, forklares af pressechef god dansk supermarked, Mads Grand med, at forbrugerne skal have valgmuligheder og at private label varerne øger konkurrencen indenfor det enkelte produkt.



Tendensen går i retning at, at man betaler overpris for produkter, når de sælges som brands, til tider op til flere hundrede procent. Søndagsavisen har fundet flere gode eksempler på fænomenet.

I langt de fleste tilfælde er butikkernes eget private labels mærke billigere end de kendte brands.


Forbrugerrådet råder kunderne til at være vakse og til at læse deklaration og ingrediensliste. Så er det selvfølgelig op til forbrugerne, at vælge den billigste vare, hvis indholdet ser ens ud og smager ens.

Kilde : Søndagsavisen


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.