mandag

COCIOS KONKURRENT GODT FRA START

Siden 1953 har den populære kakaomælk Cocio været fast inventar i landets pølsevogne,uden konkurrence udefra.
 

Det ønskede Pølseforeningen sidste år at lave om på og lancerede derfor  Pølsemandens egen Chokolademælk.
 

Det skydtes ikke utilfredshed med Cocio,men derimod utilfredshed med,at pølsevognene ikke mere modtag rabatter fra Cocio.
 

Den nye konkurrent til Cocio,der blev lanceret i juni sidste år,har allerede fået godt fat på cirka halvdelen af Pølseforeningens medlemmer.
 

Pølsemandens egen Chokolademælk indeholder 50 cl pr. flaske mod Cocios 40 cl.Den udgør foreløbig 1 % af det samlede marked for chokolademælk,hvorimod Cocios salg til de danske pølsevogne ligger på 1.000 ton årligt.

Kilde : FoodSupply

Spise med Mormor

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.